När ditt företag kommit i gång med försäljningen av produkter eller tjänster, kommer du förr eller senare stöta på en kund som inte betalar. Kunden svarar inte på mail, ignorerar påminnelser och svarar inte i telefon. Hur ska man som nystartat företag då agera?
Kunder som inte betalar sina fakturor är i bästa fall ett kostsamt irritationsmoment för företag. I värsta fall är det en mardröm, speciellt för småföretagare. Tar du hjälp av Intrum kan du tryggt lämna över fakturering, fakturapåminnelser och kredithanteringstjänster så att du slipper jaga kunder själv. De erbjuder paket för dig som endast har ett eller ett fåtal ärenden i månaden, men också mer heltäckande lösningar för större företag.
Garantera att få betalt
När du samarbetar med Intrum som företagare, betalar du en viss procentsats av det som kunden undvikit att betala. Att försöka sköta den biten själv kostar tid, pengar och irritation. I slutändan är det inte ovanligt att processen blir dyrare än själva originalfakturan.
Därför är det i jämförelse nästan alltid en bra idé att så snabbt som möjligt anlita någon som hjälper dig med kunder som försöker smita undan betalning utan anledning. Det gör det dessutom enklare och mer lönsamt att rikta sig mot nya kundgrupper som är mer riskfyllda.