Idag är informationsflödet högt och ett företag som kan dela med sig av korrekt information från olika källor kan vinna förtroende. Det kan vara svårt att komma igång på många kanaler idag, men genom att använda sig av en annan aktörs befintliga läsare går det att hitta nya kunder. Om den information som delas på exempelvis Facebook är korrekt och intressant för potentiella kunder kommer det att bli lättare att fånga dem. En Facebooksida går att använda på många sätt och genom att göra den bra kommer fler kunder att hitta till företaget.
<p>Den marknadsföring som drivs genom information kommer att vara ekonomisk och generera kunder utan att likvida medel direkt behöver användas. Här gäller det istället som företagare att vara kreativ för att skapa en röd tråd genom alla inlägg. Genom att planera de inlägg som kommer att läggas upp går det att skapa ny följare. Det är inte bara gamla inlägg som går att dela på sidan utan det går även att ta kontakt med en person som har kunskap inom den bransch som företaget jobbar inom som kan dela med sig genom intervjuer eller informationstexter. Möjligheterna finns och det gäller att se vad som kan gynna det egna företaget.