Har du ett företag behöver du aktivt arbeta med marknadsföring. Å ena sidan har internet gjort marknadsföringen så mycket lättare och billigare än förut, å andra sidan är konkurrensen stor. Här kommer tre marknadsföringstips för ditt företag.
1# Nyhetsbrev
Det finns få mer effektiva marknadsföringsverktyg än just nyhetsbrevet. Det kan både hjälpa dig att få nya kunder, liksom behålla gamla. Ett genomtänkt nyhetsbrev kan bli ditt absolut bästa redskap för att nå ut. Ett bra nyhetsbrev ger kunderna relevant och efterfrågad information och bra erbjudanden, samtidigt som det aldrig får upplevas som spam. Kvalitet framför kvantitet. Hur kan du få nya kunder med ett nyhetsbrev? Jo, genom att ge något gratis till personer som går in på din hemsida eller sociala medier och som skriver upp sig på nyhetsbrevet. Ge 10 procent rabatt på första beställningen om de skriver upp sig på nyhetsbrevet, eller en bra guide eller e-bok som passar dina produkter. Kolla de verktyg som Rule erbjuder för nyhetsbrev och börja skaffa dig fler kunder.
2# Pinterest
Pinterest är många företagares bästa vän. Även om inte alla vet om det. Pinterest är både en slags sociala media och en sökmotor i ett. Genom att vara aktiv på Pinterest kan du lätt hitta nya kunder. För att lyckas kan du behöva lära dig principerna bakom Pinterest eller anlita någon som sköter ditt konto. Pinterest fungerar särskilt bra för företag som vänder sig till kvinnor. Majoriteten av användarna är välutbildade, så det är en köpstark grupp.
3# Blogg
En bra blogg kan ge dig nya kunder. En företagsblogg ska bara handla om själva produkterna eller tjänsterna. För att bloggen ska ge dig kunder måste du erbjuda något gratis. En frisör kan skriva om olika hårtyper, medan ett kafé kan visa hur man gör egna marsipanrosor. När folk söker på kunskapen kommer de in på din blogg och du kan få nya kunder.